Selamat datang ke blog Kaunseling Sekolah Menengah Sains Muzaffar Syah, Melaka.. Segala pertanyaan boleh dilakukan dan pelbagai pautan yang menarik disediakan.. Sebarang keraguan dan cadangan boleh dihantar ke email kaunselormozac@gmail.com..

Monday, August 11, 2008

PROGRAM KHIDMAT MASYARAKAT MUZAFFAR 2008







Unit Bimbingan & Kaunseling dengan kerjasama Panitia Sivik telah berjaya melaksanakan Program Khidmat Masyarakat Muzaffar di Zoo Melaka. Semua pelajar tingkatan 4 telah berkumpul dihadapan pintu masuk Zoo seawal 8.30 pagi. En Fauzi merupakan pegawai zoo yang terlibat memberi taklimat kepada pelajar. Setiap kumpulan dibekalkan sebanyak 20 batang pokok dan pelajar mencari tapak yang sesuai untuk menanam pokok-pokok tersebut. Tujuan aktiviti ini diadakan adalah untuk memupuk semangat cintakan alam sekitar,memelihara dan memulihara alam sekitar dan semangat kerjasama dikalangan pelajar.
Program Khidmat Masyarakat Muzaffar ini tidak akan berjaya jika tiada kerjasama dari pihak Pejabat Perhutanan Melaka yang memberi sumbangan pokok, persetujuan dari pihak Zoo Melaka yang membenarkan pelajar tingkatan 4 menanam pokok, dan sokongan daripada pihak sekolah dari awal hingga akhir .Diharap program seperti ini dapat diteruskan supaya pelajar dapat mempelajari ilmu-ilmu bukan sekadar dalam bilik darjah tetapi diluar bilk darjah juga.

No comments: